Dubnové zážitky

Zdá se mi stále podivnější, jak čas zvláštně plyne. Co se stalo včera, je pryč, co se stalo před týdnem, je dávná minulost, jako kdyby snad minulost ani nebyla, jen přítomnost. Velmi těžko se mi plánuje, a těžko vzpomíná.. Přišlo jaro a po něm zima a sníh a zase jaro, věci se dějí poněkud neočekávaně..  Ale protože jsme jaro už moc chtěly, tak jsme si vymyslely s Eliškou projekt Semínko. Chtěly jsme očím dětí ukázat věci v zárodku semínka skryté. A jelikož jsou děti naladěné různě, připravili jsme pro ně spousty různých dílniček. Škoda jen, že bylo tak málo času.. O projektu vám brzy napíši víc, jen co děti dokončí prezentaci.

Slavnostně naladění jsme se pak už jen těšili na Velikonoce. Vyráběli jsme ptáčky z proutí s opravdovými peříčky, z ubrousků tvořili přáníčka, povídali jsme si o velikonočních zvycích i o Velikonocích křesťanských. Slavností velkou pak byla Velikonoční bohoslužba, je moc hezké, že se jí mohou děti přímo účastnit, společně zpívat a navrhovat, za koho se má pan farář přimlouvat.

Po Velikonocích jsme se už naposledy vypravili navštívit úžasně šikovné sympaťáky čelisty, tedy violoncellisty. Určitě se podívejte na jejich stránky – Prague Cello Kvartet – možná někde objevíte i fotku s vašimi dětmi. V pátek, kdy to zase chvíli vypadalo skoro na jaro, jste se mohli setkat a společně si pobýt i pozpívat na Táboráku. Obzvláště bych zcela materiálně vyzdvihla novinku grilovaný hermelín a stálici vafle, dovedené k dokonalosti, děkujeme.. V pondělí jsme se pak vydali podruhé do Prev-Centra, abychom se dozvěděly, že příliš sledujeme detaily a nevšímáme si krásy a dokonalosti celku. To snad, kdybyste na svých dětech snad objevili nějaký ten nevhodný detail..

Celý duben jsme se ale především usilovně učili. Některé děti sice byly ochotné se naučit vyjmenovaná slova zpaměti, ale poněkud váhají použít rozum při psaní a nějakým zdůvodňováním, nejen oprav, se vůbec nezdržují. Mimo vyjmenovaná slova se učíme určovat mluvnické kategorie u podstatných jmen a sloves. Při čtení jsme si povídali a psali o kamarádství, hledali jsme, co máme společného, v čem jsme rozdílní, povídali jsme si, co je to citát a přemýšleli jsme i o sobě, co se nám na sobě líbí, co bychom změnili..máte spokojené, nezatížené děti.. Možná se k vám dostaly i dva zvláštní obrázky, na jednom byli všichni stejní, se stejným neutrálním výrazem, na druhém byla změť národností, kdy postavy znázorňovaly i  rozdílné pocity. Nejprve jsme hledali na obou obrázcích, to dobré, co se nám líbí, třeba řád, předvídatelnost, přehlednost.., ale u toho jsme rozhodně nezůstali, zkuste se zeptat, máte velmi moudré děti.., jen nevím, myslím, že pro ně je včerejšek ještě vzdálenější minulost než pro mě..   V matematice stále procvičujeme písemné sčítání, odčítání, indické násobení a brzy přejdeme i na klasické písemné násobení. Usilovně řešíme i slovní úlohy, můžete se také podívat, co to jsou kapitánské slovní úlohy či úlohy s antisignálem, a občas si s nimi nějakou zkusit, to ale jen pro zajímavost, nepanikařte.. V pátek jsme se vrhli do tajů vědy. Tři hodiny jsme zkoumali vzduch pomocí různých pokusů. Když jsme odcházeli, děti k zadání domácích úkolů připsaly – Každý pátek pokusy, tak uvidíme, s čím přijdou, v květnu.